[싱가포르] 육상교통청(LTA), 2017년 국내 주요 교통정책 3가지
싱가포르 육상교통청(LTA)에 따르면 2017년 한해동안 전개됐던 주요 교통정책 3가지가 제시됐다. ▲교통체증 완화 ▲교통부문 일자리 창출 ▲택시산업 촉진 등이 대표적이다.
첫째, 국내 교통체증을 완화하기 위해 '자동차 수'를 제한하기로 했다. 연간 자동차(오토바이 포함) 등록(허가제)건 성장률을 현재 0.25%에서 향후 2020년까지 0.00%로 유지하는 것이다.
해당 정책은 2018년 2월부터 전국적으로 시행되며 이를 통해 차량인구 증가를 억제할 계획이다. 대중교통 인프라에 매년 수십억달러의 재정이 소요되는 점도 이번 정책과 맞물렸다.
둘째, 국내 기존 택시업계 종사자들을 위한 규정완화 정책이 시행했다. 택시업 종사자들에게 부여된 1일 최소주행거리 250km, 러시아워 시간대 운행수 충족 등 요구조건을 재조정한 것이다.
특히 그랩(Grab), 우버(Uber) 등과 같은 민간택시배차서비스업체에 대한 택시운행조건(TA)의 적용부분도 재컴토해 기존 택시업계와 마찰도 줄였다. 동종업계의 상생이 주목적이다.
셋째, 2030년까지 대중교통 부문의 일자리가 8000개 이상 창출될 계획이다. 해당청에서 운영하는 교육기관을 통해 관련 인력들을 배출하고 청년층과 중장년층을 골고루 양성할 계획이다.
현재 버스아카데미와 철도아카데미를 통해 버스 운전수, 철도 엔지니어, 교통데이터 분석가, 기계 기술자 등 다양한 인력이 양성되고 있다. 운전기사 외에 관련 전문가 교육이 핵심이다.
이처럼 2017년 교통정책은 인프라, 일자리, 산업 측면에서 균형있게 정립됐다는 점에서 높게 평가됐다. 2018년에는 말레이시아와 연결될 고속철도사업에 국경간 인프라가 집중될 계획이다.
▲싱가포르 육상교통청(LTA) 홈페이지
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Singapore to halt car population growth from next year
Singapore tightly controls its vehicle population by setting an annual growth rate and through a system of bidding for the right to own and use a vehicle for a limited number of years. It is one of the most densely populated nations on the planet and already has an extensive public transport system.
Singapore, one of the world's most expensive places to own a vehicle, will not allow any growth in its car population from February, citing the small city-state's land scarcity and billions of dollars in planned public transport investments.
The Land Transport Authority (LTA) said it was cutting the permissible vehicle growth rate in the city-state to 0 percent from the current 0.25 percent per annum for cars and motorcycles. The rate will be reviewed in 2020.
Singapore tightly controls its vehicle population by setting an annual growth rate and through a system of bidding for the right to own and use a vehicle for a limited number of years. It is one of the most densely populated nations on the planet and already has an extensive public transport system.
Currently, 12 percent of Singapore's total land area is taken up by roads, the LTA said. "In view of land constraints and competing needs, there is limited scope for further expansion of the road network," it said.
Singapore, whose total population has risen nearly 40 percent since 2000 to about 5.6 million now, counted more than 600,000 private and rental cars on its roads as of last year. These include cars used by drivers that work with ride-hailing services such as Grab and Uber, which are becoming increasingly popular.
A mid-range car in Singapore can typically cost four times the price in the United States.
Singapore has expanded its rail network length by 30 percent and has added new routes and capacity in its bus network. The government will continue to invest SD 20 billion (USD 14.7 billion) in new rail infrastructure, SD 4 billion to renew, upgrade and expand rail operating assets, and another SD 4 billion in bus contracting subsidies over the next five years, the LTA said.
The LTA will keep the growth rate for goods vehicles and buses at 0.25 percent until the first quarter of 2021.
첫째, 국내 교통체증을 완화하기 위해 '자동차 수'를 제한하기로 했다. 연간 자동차(오토바이 포함) 등록(허가제)건 성장률을 현재 0.25%에서 향후 2020년까지 0.00%로 유지하는 것이다.
해당 정책은 2018년 2월부터 전국적으로 시행되며 이를 통해 차량인구 증가를 억제할 계획이다. 대중교통 인프라에 매년 수십억달러의 재정이 소요되는 점도 이번 정책과 맞물렸다.
둘째, 국내 기존 택시업계 종사자들을 위한 규정완화 정책이 시행했다. 택시업 종사자들에게 부여된 1일 최소주행거리 250km, 러시아워 시간대 운행수 충족 등 요구조건을 재조정한 것이다.
특히 그랩(Grab), 우버(Uber) 등과 같은 민간택시배차서비스업체에 대한 택시운행조건(TA)의 적용부분도 재컴토해 기존 택시업계와 마찰도 줄였다. 동종업계의 상생이 주목적이다.
셋째, 2030년까지 대중교통 부문의 일자리가 8000개 이상 창출될 계획이다. 해당청에서 운영하는 교육기관을 통해 관련 인력들을 배출하고 청년층과 중장년층을 골고루 양성할 계획이다.
현재 버스아카데미와 철도아카데미를 통해 버스 운전수, 철도 엔지니어, 교통데이터 분석가, 기계 기술자 등 다양한 인력이 양성되고 있다. 운전기사 외에 관련 전문가 교육이 핵심이다.
이처럼 2017년 교통정책은 인프라, 일자리, 산업 측면에서 균형있게 정립됐다는 점에서 높게 평가됐다. 2018년에는 말레이시아와 연결될 고속철도사업에 국경간 인프라가 집중될 계획이다.
▲싱가포르 육상교통청(LTA) 홈페이지
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Singapore to halt car population growth from next year
Singapore tightly controls its vehicle population by setting an annual growth rate and through a system of bidding for the right to own and use a vehicle for a limited number of years. It is one of the most densely populated nations on the planet and already has an extensive public transport system.
Singapore, one of the world's most expensive places to own a vehicle, will not allow any growth in its car population from February, citing the small city-state's land scarcity and billions of dollars in planned public transport investments.
The Land Transport Authority (LTA) said it was cutting the permissible vehicle growth rate in the city-state to 0 percent from the current 0.25 percent per annum for cars and motorcycles. The rate will be reviewed in 2020.
Singapore tightly controls its vehicle population by setting an annual growth rate and through a system of bidding for the right to own and use a vehicle for a limited number of years. It is one of the most densely populated nations on the planet and already has an extensive public transport system.
Currently, 12 percent of Singapore's total land area is taken up by roads, the LTA said. "In view of land constraints and competing needs, there is limited scope for further expansion of the road network," it said.
Singapore, whose total population has risen nearly 40 percent since 2000 to about 5.6 million now, counted more than 600,000 private and rental cars on its roads as of last year. These include cars used by drivers that work with ride-hailing services such as Grab and Uber, which are becoming increasingly popular.
A mid-range car in Singapore can typically cost four times the price in the United States.
Singapore has expanded its rail network length by 30 percent and has added new routes and capacity in its bus network. The government will continue to invest SD 20 billion (USD 14.7 billion) in new rail infrastructure, SD 4 billion to renew, upgrade and expand rail operating assets, and another SD 4 billion in bus contracting subsidies over the next five years, the LTA said.
The LTA will keep the growth rate for goods vehicles and buses at 0.25 percent until the first quarter of 2021.
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